Niebezpieczna prędkość
14 lipca 2017

Niebezpieczna prędkość

„Baby Driver” to obraz nakręcony z prawdziwą pasją, ambitny w swoim założeniu, dogłębnie przemyślany i pozbawiony tak częstego dzisiaj wszechwidzącego producenckiego oka, ale też – jak większość filmów – nieperfekcyjny...

Dlaczego obejrzałam wszystkie odcinki „Bloodline”
13 lipca 2017

Dlaczego obejrzałam wszystkie odcinki „Bloodline”

Nic nowego pod słońcem, można by powiedzieć. Dysfunkcjonalna rodzina, która pod pozorem perfekcji, lokalnego autorytetu i domowego ciepła dokonuje rzeczy strasznych. Na tle pięknych widoków leje się krew, przesypują narkotyki, a toksyczne relacje zyskują destrukcyjną moc...

Wydarzenia zobacz wszystkie >

Wydania archiwalne Czasu Kultury z lat 80.

Czas Kultury ukazywał się początkowo nielegalnie w ramach ruchu wydawniczego drugiego obiegu, po 1989 roku stał się jednym z ważniejszych pism promujących współczesną literaturę, sztukę i myśl krytyczną.

Bez dotacji, bez złudzeń: jubileusz festiwalu Ethno Port
02 czerwca 2017

Bez dotacji, bez złudzeń: jubileusz festiwalu Ethno Port

Już prawie 20 lat minęło od momentu, kiedy Steven Feld, nowojorski antropolog i muzyk, ogłosił na łamach „Public Culture” swoją diatrybę na world music. Tekst zatytułowany „A Sweet Lullaby for World Music” pomyślany był jako demaskatorskie śledztwo dotyczące tego, w jaki sposób nowy, globalny gatunek muzyczny zawłaszczony został (a wpierw wymyślony i wypromowany) przez kapitalistyczną logikę rynkową...

Dum-dum przeciw czechofilom
08 maja 2017

Dum-dum przeciw czechofilom

W drodze do pracy – tymczasowej, zaplanowanej zaledwie na tydzień, wymagającej jednak codziennego porannego wstawania i obwarowanej specjalnym kontraktem – a więc w drodze do miejsca tego tymczasowego zatrudnienia mijałem trzy punkty, które szybko połączyły się w mojej głowie w jedną, osobną od innych, opowieść...

Reklama
Czas Kultury / English

To our foreign readers

Komiksowy reportaż made in Poznań
21 czerwca 2017

Komiksowy reportaż made in Poznań

Poznański mur opiera się na silnej sprzeczności. Z jednej strony przywołuje sytuację konfliktu, grodzenia się, strach, oddziela „nas” od „innych”. Z drugiej – ten konkretny mur jest przestrzenią do wolnej wypowiedzi artystycznej, do dialogu i porozumienia z mitycznymi „innymi”...

Książki zobacz wszystkie >