Ciało rozszerzone
Praca składająca się z trzech minimalistycznych ceramicznych rzeźb to w rzeczywistości obiekty zintegrowane z trzema częściami ciała, dedykowane kolejno głowie, rękom (dłoniom), nogom (stopom)...
W czasach, kiedy amerykańscy nastolatkowie szkoleni są w zakresie codziennego życia na Marsie, a naukowcy badają smak roślin uprawianych na glebie marsjańskiej i księżycowej, Mars jako wizja drugiego domu przestaje być fantazją i staje się rzeczywistością. Antropocen przyniósł nam nową materialność, jesteśmy przepełnieni mikroplastikiem, a nasze życie codzienne w coraz większym stopniu odbywa się w sferze cyfrowej. W MARSQUAKES idea cyfrowych roślin jest optymistyczną wizją przeniesienia ludzkich potrzeb współistnienia z florą na inny poziom. Być może lot na Marsa nie jest ucieczką, lecz wynika z chęci odkrywania nowej jakości. Rośliny w filmie są sumą danych dryfujących w powietrzu, widoczną dla człowieka tylko po to, aby poczuł się dobrze i spokojnie. Nie potrzebują korzeni ani gleby, ponieważ zastępuje je internet.
Film bierze udział w KONKURSIE POLSKICH FILMÓW EKSPERYMENTALNYCH w ramach Short Waves Festival 2020, projekcja w Kinie Muza w Poznaniu:
piątek, 21.08.2020, godz. 19:00
FB: https://www.facebook.com/events/s/swf-2020-konkurs-polskich-film/1080234078990605/
#czasywirtualnekulturyrealne
#praktykinapandemie
#physicaldistancingsocialsolidarity
Praca składająca się z trzech minimalistycznych ceramicznych rzeźb to w rzeczywistości obiekty zintegrowane z trzema częściami ciała, dedykowane kolejno głowie, rękom (dłoniom), nogom (stopom)...
Rozmowa jest spotkaniem dwóch osób, które do samego końca nie wiedziały, o czym będą rozmawiać. W trakcie nagrania zostały przeczytane i zadane pytania przygotowane im przez trzecią osobą, która zna ich oboje...
Pandemia przemocy, czyli dyskusja o zróżnicowanej kobiecej codzienności, zmieniających się priorytetach w dobie pandemii i tego, jakiego feminizmu nam potrzeba. Katarzyna Czarnota rozmawia z Weroniką Zawadzką z kolektywu „W Naszej Sprawie” oraz „Nowego Bytu Feministycznego”