20 lutego 2018

Widma Marca 3 – #UrbanJungle

 

W trzecim odcinku Andrzej,  opowiadając o miejskich dżunglach, odwiedza Ogród Botaniczny UAM w Poznaniu, artystkę Dianę Lelonek i jej Center for Living Things oraz projekt botaniczny ro_ślinka.

 

 

„Widma Marca” to vlog kulturalny, który wykorzystuje popkulturową stylistykę po to, aby mówić o ciekawych zjawiskach społeczno-kulturalnych i je wyjaśniać. Tytułowa widmowość wskazuje na to, że współczesna kultura jest w pewien sposób uzależniona od niedawnej przeszłości, stąd nostalgiczne powroty i melancholijne nawiązania.

Zapiski ze Święta Wolności
05 czerwca 2019

Zapiski ze Święta Wolności

Dobro wspólne. Tolerancja. Pokój. Myślę i czuję, co chcę. Kocham, jak chcę. Wierzę, jak chcę. Tworzę, jak chcę. Świeckie państwo. Prawda. Prawa człowieka – czytam z konturowej mapy Polski, na którą chętni wpisują swoje „najważniejsze wartości”...

O matce pieśń
25 maja 2019

O matce pieśń

Od początku lat 90. nie powstała żadna nowa pieśń o matce, choć te istniejące wciąż są okazjonalnie eksploatowane. Wynika to ze stopniowej zmiany paradygmatu kultury, zwłaszcza z wpływu feminizmu...