Ciało rozszerzone
Praca składająca się z trzech minimalistycznych ceramicznych rzeźb to w rzeczywistości obiekty zintegrowane z trzema częściami ciała, dedykowane kolejno głowie, rękom (dłoniom), nogom (stopom)...
Fotografie z cyklu dotyczą zatarcia granic społecznie przyjmowanych norm męskości i kobiecości. Wykorzystując rurę do tańca, podważam cielesny schemat przypisywany wyłącznie kobietom. Dzięki zawłaszczeniu kultury pole dance'u i striptizu nadaję nowy wymiar tej formie aktywności oraz wprowadzam je w kontekst performatywny w oderwanym pierwotnie otoczeniu. Ciało znajdujące się w tej przestrzeni kontrastuje z monumentalną, socrealistyczną architekturą, nadając mu cechy rzeźby oraz podmiotowość, prowokując pytania z zakresu normatywności, polityczności oraz tożsamości.
Fot. Karolina Chmielewska
Przestrzeń została udostępniona dzięki uprzejmości Pałacu Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej.
Praca składająca się z trzech minimalistycznych ceramicznych rzeźb to w rzeczywistości obiekty zintegrowane z trzema częściami ciała, dedykowane kolejno głowie, rękom (dłoniom), nogom (stopom)...
Rozmowa jest spotkaniem dwóch osób, które do samego końca nie wiedziały, o czym będą rozmawiać. W trakcie nagrania zostały przeczytane i zadane pytania przygotowane im przez trzecią osobą, która zna ich oboje...
Pandemia przemocy, czyli dyskusja o zróżnicowanej kobiecej codzienności, zmieniających się priorytetach w dobie pandemii i tego, jakiego feminizmu nam potrzeba. Katarzyna Czarnota rozmawia z Weroniką Zawadzką z kolektywu „W Naszej Sprawie” oraz „Nowego Bytu Feministycznego”