tumblr_222d679ed2b5493deac4a7c38d78088b_8fbb0274_1280
Rysunek audialny
tumblr_52d2d9afa7e546a69a0e64efadcafa03_19b9798e_1280
Rysunek audialny
tumblr_6d7649a9ab8295bd0aa736d240726a4a_e7a7acc9_1280
Rysunek audialny
tumblr_8396644168a727b277faa37f9c72f3b2_d7114c10_1280
Rysunek audialny
tumblr_b1b037dae850bf525ef86256fce61684_2babdb4c_1280
Rysunek audialny
tumblr_8cb9ccd664f8054000672f45bd4a38c7_aac66b6c_1280
Rysunek audialny
tumblr_fa9e81763143d900a3b22b810bfef2b4_f7f7130e_1280
Rysunek audialny
Untitled-1
Strona A strona B
Zrzut ekranu 2020-06-13 23.46.25(2)
Strona A strona B
Zrzut ekranu 2020-06-13 23.46.25
Strona A strona B

Rysunek audialny | Strona A strona B

Hałas subiektywny lub nieprzyjemny dźwięk to pojęcie kreujące obraz hałasu jako zjawiska mającego negatywne konotacje i odczucia oraz będącego (w ujęciu subiektywnym) produktem ubocznym. Rysunkowo-audialne eksperymenty zaistniały w wyniku zainteresowania zjawiskiem hałasu, chęcią badania go i celowego użycia. Zostały stworzone podczas prób i obserwacji dźwięku, który powstaje w momencie tarcia metalowego elementu o powierzchnię pleksi. Metalowe elementy ewoluowały w kaleczące narzędzia, zbudowane z różnorodnych elementów tak, by budowały zróżnicowany ślad dźwiękowy i rysunkowy. Następnie pojawiła się chęć przypisania tym dźwiękowo-rysunkowym doświadczeniom konkretnej emocji: gniewu. Żmudnie próbując zdrapać wierzchnie warstwy mojego gniewu, próbowałam dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Stworzenie do tego klinicznych warunków sprawiło, że stałam się zarówno obiektem badawczym, jak i osobą prowadzącą badania, role te przeplatają się. W dalszych audialnych poszukiwaniach zdecydowałam się użyć jako płaszczyzny rysunkowej płyty winylowej. Użyty przeze mnie winyl mieści się w kategorii tak zwanego złomu płytowego. To płyty, które w pewnym stopniu zostały zniszczone poprzez liczny odsłuch; mają one niską wartość zarówno materialną, jak i ze względu na jakość dźwięku – często są odrzucane przez audiofilów. Poprzez zniszczenie płyty ponownie stawiam ją na audialny piedestał, zmieniając sposób wydobycia z niej dźwięku.

 

 

Kaja Piątkowska – studentka studiów II stopnia kierunek intermedia na UAP, wcześniej studentka grafiki warsztatowej UAP. Aktualnie moje zainteresowania krążą wokół nieprzyjemnych dźwięków ich poszukiwania, wpływu na człowieka. Zajmuje się również pojęciem błędu i przypadku oraz tworzy własne narzędzia rysunkowe i nieprzyjemne instrumenty.

 

 

#czasywirtualnekulturyrealne
#praktykinapandemie
#physicaldistancingsocialsolidarity

Ciało rozszerzone
31 grudnia 2020

Ciało rozszerzone

Praca składająca się z trzech minimalistycznych ceramicznych rzeźb to w rzeczywistości obiekty zintegrowane z trzema częściami ciała, dedykowane kolejno głowie, rękom (dłoniom), nogom (stopom)...