Gosia Bartosik ANIMATOR, 2018
Gosia Bartosik, ANIMATOR, 2018

Lato w Poznaniu – część I

Prezentujemy pierwszą część podsumowania wakacji według Gosi Bartosik

 

WARSZTATY Z REWOLUCJI, 2018

„Warsztaty z Rewolucji” Teatru Ósmego Dnia, Galerii Miejskiej Arsenal i Estrady Poznańskiej miały przywołać powracające refleksje na temat historii oraz wydarzeń z 68 roku i wiszącej nad nami przyszłości. Ważne hasła wolności, buntu i zmian społecznych powinny kołować w głowie tak, jak niezapominalne jaskrawo żółte, różowe i zielone neonowe kolory plakatów.

 

WARSZTATY Z ABORCJI, 2018

„W radio coś mówili, że w Galerii Miejskiej Arsenał będą warsztaty z samodzielnego decydowaniu o zdrowiu! Pędzę się przebrać, ale wieszaczek na wszelki wypadek zabiorę...”.

 

PRACOWNIE, 2018

Oto opowieść o potworze miejskim i poszukiwaczach. Potwór ma zęby pełne pustych domów, które by go nie bolały, gdyby tam ktoś przebywał. Poszukiwaczami są artyści i artystki. Przeważnie zdolni, młodzi ludzie, którym się chce rozwijać, budować i tworzyć. Czego szukają? Pracowni. Gdzie szukają? W Poznaniu. Jak dużych? Różnych, stumetrowych, dwustumetrowych, mniejszych – po prostu dobrych przestrzeni, które można zaaranżować na przestrzenie do pracy. „To nie tu” odpowiada potwór i poszukiwacze dalej szukają, a zęby bolą.

 

SEZON, 2018

Wieści z ostatniej chwili, w Poznaniu gzik zastąpiły lody naturalne. Oferty w smakach nawet takich, których w ofercie nie ma hej! konkurencyjnie hej! z glutenem hej! gorące promocje hej! jadalne wafle hej! bez glutenu hej! Lody hej!

 

ANIMATOR, 2018

Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych ponownie eksplodował wizualnymi możliwościami zdolnych, mądrych ludzi tworzących piękne rzeczy.

 

 

WAKACJE Z BLOKAMI, 2018

Namiot Kultury na blokowiskach opanowali małoletni mieszkańcy biorący czynny udziału w beztroskim i kreatywnym poddawaniu się warsztatom, które na ten czas zostały przygotowane. Raz po raz dzielili się przestrzenią z zaproszonymi na ten czas gośćmi i okolicznymi biesiadnikami z pobliskich pięter bloków.

 

ZAĆMIENIE, 2018